سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش میراثى است گزین و آداب ، زیورهاى نوین جان و تن و اندیشه آینه روشن . [نهج البلاغه]
عنوان: پرسشنامه خلاقیت - پایگاه مقالات علمی مدیریت
  • پست الکترونیک
  • پارسی یار
  •  RSS 
  • بانک مقالات موضوع بندی شده
  • درباره مدیر پایگاه
  • عنوان: پرسشنامه خلاقیت
    موضوع: پرسشنامه های مدیریتی
    سال انتشار(میلادی): 2009
    وضعیت: تمام متن
    منبع: سید محمد مقیمی، 1388، کتاب "سازمان و مدیریت: رویکردی پژوهشی"، انتشارات ترمه 
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com    
    مقدمه:
    هدف: این ابزار میزان خلاقیت فرد در سازمان را مورد ارزیابی قرار می دهد.
    نحوه تکمیل: در سالهای اخیرف آزمونهای چندی برای اندازه گیری توانایی ها و رفتارهای خلاق ایجاد گردیده است. در حالی که هر یک از آنها به نوبه خودمفید هستند. ولی آنها به حد کافی شبکه پیچیده رفتارها و به ویژه خصوصیاتی همچون رفتار، نگرش، انگیزش، ارزش، منافع و سایر متغیرهایی که فرد را برای تفکر خلاق آماده می کند را پوشش نمی دهد.
    برای رسیدن به یک معیاری که بتواند سطح وسیعتری از ویژگیهای خلاق بودن را تحت پوشش خود قرار دهد، ابزاری تهیه گردیده که به طور تفصیلی به این ویژگی ها می پردازد.

    دانلود متن کامل پرسشنامه

     

    لطفا عبارات زیر را به دقت مطالعه نموده و با توجه به مقیاس موردنظر، گزینه ای که بیشتر با ویژگی شما تطبیق دارد را انتخاب نمایید. (گزینه را با علامت دایره مشخص کنید).

    الف= کاملا موافقم

    ب= موافقم

    ج= مخالفم

    هـ= کاملا مخالفم

    قبل از تکمیل پرسشنامه به این نکته توجه داشته باشید که: سعی نکنید که این طور فرض کنید که یک شخص خلاق به هر عبارت چگونه پاسخ می دهد و شما هم بر آن اساس پاسخ دهید. بلکه گزینه ای را انتخاب کنید که به نظر شما درست تر است.

     

     

     

     

    عبارات

    1- من همیشه اطمینان خیلی زیادی دارم که در حل یک مساله خاص، از رویه های صحیح پیروی می کنم.

    الف ب ج د هـ

    2- پرسیدن سوالی که امیدوارنیستم جواب آن را به دست آوردم، از نظر من اتلاف وقت است.

    الف ب ج د هـ

    3- احساس می کنم که یک شیوه گام به گام برای حل مساله بهتر است.

    الف ب ج د هـ

    4- در جاهایی که به نظر می رسد اظهار نظر افراد مورد استقبال قرار نمی گیرد، گاهگاهی عقایدم را اظهار می دارم.

    الف ب ج د هـ

    5- مقدار زیادی از زمان تفکر خود را صرف این می کنک که دیگران درباره من چگونه فکر می کنند.

    الف ب ج د هـ

    6- من احساس می کنم که بایستی یک خدمت استثنایی به جهان ارائه کنم.

    الف ب ج د هـ

    7- اهمیت آن چیزی که باور دارم درست است، نسبت به آنچه که تصویب شده دیگران است، بیشتر می باشد و من برای پیروز شدن در انجام عقایدم تلاش بیشتری به عمل می آورم.

    الف ب ج د هـ

    8- افرادی که در انجام کارها نامطمئن و مشکوک به نظر می رسند در نزد من دارای احترام نیستند.

    الف ب ج د هـ

    9- من قادرم، در بلند مدت با مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کنم.

    الف ب ج د هـ

    10- هر وقت که لازم باشد،دلبستگی و مجذوبیت خود به چیزها را فراموش می کنم.

    الف ب ج د هـ

    11- من اغلب ایده های بهتری را مطرح می کنم، به ویژه وقتی که هیچ کاری انجام نمی دهم.

    الف ب ج د هـ

    12- وقتی برای حل مشکل یا مساله گام بر می دارم، دارای احساسات شهودی قوی هستم و درستی یا غلط بودن آن را درک می کنم.

    الف ب ج د هـ

    13- وقتی در حال ترکیب اطلاعات به دست آمده هستم، به آهستگی عمل می کنم و وقتی که مساله در حال حل شدن است، رای تجزیه و تحلیل مساله سریعتر عمل می کنم.

    الف ب ج د هـ

    14- من کارهای ذوقی و دل مشغولی هایی را دوست دارم که با جمع آوری چیزها سرو کار دارد.

    الف ب ج د هـ

    15- تخیلات خوشایند یک قوه محرکه ای است برای من تا بتوانم تعداد زیادی از مهمترین پروژه های کاری خود را به انجام برسانم.

    الف ب ج د هـ

    16- اگر مجبور باشم از بین دو حرفه یکی را انتخاب کنم. حرفه فیزیکدانی را بر حرفه پژوهشگری ترجیح می دهم.

    الف ب ج د هـ

    17- من تنها با افرادی که به من تعلق دارند و یا در همان اجتماع و کلاسم هستند، سهل تر می گیرم.

    الف ب ج د هـ

    18- من مقدار زیادی ذوق و سلیقه زیبایی شناسی دارم 

    الف ب ج د هـ

    19- استفاده از احساس شهودی قوی در حل مساله از اعتبار آ می کاهد.

    الف ب ج د هـ

    20- از مطرح شدن بخاطر ایده های جدید، منفعت بیشتری می برم تا ایکه سعی کنم آنها را به دیگران بفروشم.

    الف ب ج د هـ

    21- من تمایل دارم از موفقیتهایی که ممکن است در آن احساس خواری و زیردست بودن بکنم، پرهیز نمایم.

    الف ب ج د هـ

    22- از نظر من در ارزیابی اطلاعات، منبع اطلاعات نسبت به محتوای اطلاعات از اهمیت بیشتری برخودار است.

    الف ب ج د هـ

    23- افرادی که از قانون تبعیت می کنند را دوست دارم

    الف ب ج د هـ

    24- از نظر من کسی که برای خودش احترام قائل است نسبت به کی که دیگران برای او احترام قائلند از اهمیت بیشتری برخوردارند.

    الف ب ج د هـ

    25- احساس می کنم کسانی که در جهت رسیدن به کمال تقلا و کوشش می کنند،عاقل نیستند.

    الف ب ج د هـ

    26- من دوست دارم کار کنم تا بتوانم در دیگران نفوذ کنم.

    الف ب ج د هـ

    27- این برای من مهم است که هر جایی مختص یک چیز باشد و هر چیزیز در مکان خودش قرار داشته باشد.

    الف ب ج د هـ

    28- افرادی که تمایل دارند ایده های غیر معمول را بپذیرند. افرادی غیر عملی هستند(عملگرا نیستند) 

    الف ب ج د هـ

    29- من از صرف وقت خود بر روی ایده های جدید لذت می برم، حتی اگر این ایده ها مزایای عملی به همراه نداشته باشد.

    الف ب ج د هـ

    30- وقتی یک شیوه خاص برای یک مساله نمی تواند کارساز باشد من به سرعت می توانم فکرم را بر روی یک شیوه مناسبتر تغییر جهت دهم.

    الف ب ج د هـ

    31- دوست ندارم از کسی سوالاتی بپرسم که جهالت او را نمایان سازد.

    الف ب ج د هـ

    32- من به آسانی قادرم در منافع خود برای تعقیب اهداف شغلی یا مسیر ترقی خود تغییر ایجاد کنم، ولی حاضر نیست به خاطر تعقیب اهداف شخصی خود در شغل تغییر ایجاد کنم.

    الف ب ج د هـ

    33- عدم توانایی در حل یک مساله غالبا ناشی از برداشت های اشتباه از مساله می باشد.

    الف ب ج د هـ

    34- من غالبا این توانایی را دارم که راه حل مساله خود را پیش بینی نمایم.

    الف ب ج د هـ

    35- تجزیه و تحلیل شکستها برای افراد چیزی جز اتلاف وقت را به ارمغان نمی آورد.

    الف ب ج د هـ

    36- تنها متفکرین بی هدف به استعاره و قیاس روی می آورند.

    الف ب ج د هـ

    37- در بعضی مواقع من از زبردستی و هنرندی یک کلاهبردار احساس لذت می کنم و امیدوارم که به خاطر کارش تنبیه نشود.

    الف ب ج د هـ

    38- من غالبا کارم را بر روی مساله ای متمرکز می کنم که به سختی قادر به درک و احساس آن هستم و توانایی بیان آن را ندارم.

    الف ب ج د هـ

    39- غالبا تمایل دارم اسم چیزهایی همچون نام افراد، خیابانها، بزرگراهها و شهرهای کوچک را به حافظه ام نسپارم.

    الف ب ج د هـ

    40- احساس می کنم که سخت کوشی عامل اساسی در موفقیت من است.

    الف ب ج د هـ

    41- به عنوان یک عضو در یک تیم خوب، مورد توجه واقع شدن برای من حائز اهمیت است.

    الف ب ج د هـ

    42- من چگونگی حفظ محرکها درونی خود را می دانم.

    الف ب ج د هـ

    43- به طور کلی من یک شخصیت قابل اعتماد و مسئولیت پذیر دارم.

    الف ب ج د هـ

    44- از کارهایی که نامعلوم و غیر قابل پیش بینی است رنج می برم.

    الف ب ج د هـ

    45- من ترجیح می دهم با افراد دیگر در یک تلاش تیمی شرکت کنم تااینکه فردی «تک رو» باشم.

    الف ب ج د هـ

    46- تعداد زیادی از افرادی که کارها را بیش از حد جدی می گیرند به دردسر می افتد.

    الف ب ج د هـ

    47- غالبا برای حل مسائل و مشکلاتم تلاش زیادی به عمل می آورم و نمی توانم به راحتی از آنها بگذرم.

    الف ب ج د هـ

    48- برای رسیدن به اهدافی که تعیین نموده ام، به آسانی دستاوردها و آسایش خود را فدا می کنم.

    الف ب ج د هـ

    49- اگر من یک استاد دانشگاه بودم، بیشتر دروس غیر تئوریک را تدریس می کردم تا دروس تئوریکی.

    الف ب ج د هـ

    50- من مجذوب شعائر و آیین دینی خود در زندگی ام هستم.

    الف ب ج د هـ

     

     

     

    نحوه امتیازبندی و تفسیر نتایج:

    گزینه های انتخابی خود را با توجه به جدول امتیازبندی، امتیازگذاری نمایید و سپس جمع امتیازات خود را محاسبه کنید.

    الف) اگر امتیاز محاسبه شده بین 80 تا 100 باشد شما خیلی خلاق هستید.

    ب) اگر امتیاز محاسبه شده بین 60 تا 79 باشد، خلاقیت شما بالای متوس است.

    ج) اگر امتیاز محاسبه شده بین 40 تا 59 باشد،خلاقیت شما متوسط است.

    د) اگر امتیاز محاسبه شده بین 20 تا 39 باشد،خلاقیت شما زیر متوسط است.

    هـ) اگر امتیاز محاسبه شده از 19 تا 100- باشد، نشانگر آن است که شما فردی غیر خلاق هستید.

    عبارات

    الف ب ج د هـ

     کاملا موافقم موافقم بی نظرم مخالفم کاملا مخالفم

    1 2- 1- 0 1+ 2+

    2 2- 1- 0 1+ 2+

    3 2- 1- 0 1+ 2+

    4 2+ 1+ 0 1- 2-

    5 2- 1- 0 1+ 2+

    6 2+ 1+ 0 1- 2-

    7 2+ 1+ 0 1- 2-

    8 2- 1- 0 1+ 2+

    9 2+ 1+ 0 1- 2-

    10 2+ 1+ 0 1- 2-

    11 2+ 1+ 0 1- 2-

    12 2+ 1+ 0 1- 2-

    13 2- 1- 0 1+ 2+

    14 2- 1- 0 1- 2+

    15 2+ 1+ 0 1- 2-

    16 2- 1- 0 1+ 2+

    17 2- 1- 0 1 2-

    18 2+ 1+ 0 + 2+

    19 2- 1- 0 1- 2-

    20 2+ 1+ 0 1+ 2+

    21 2- 1- 0 1- 2+

    22 2- 1- 0 1+ 2+

    23 2- 1- 0 1+ 2-

    24 2+ 1+ 0 1+ 1+

    25 2- 1- 0 1- 2+

    26 2- 1- 0 1+ 2+

    27 2- 1- 0 1+ 2+

    28 2- 1- 0 1+ 2-

    29 2+ +1 0 1+ 2-

    30 2+ 1+ 0 1+ 2+

    31 2- 1- 0 1- 2+

    32 2- 1- 0 1- 2-

    33 2+ 1+ 0 1+ 2-

    34 2+ 1+ 0 1+ 2+

    35 2- 1- 0 1- 2-

    36 2- 1- 0 1- 2+

    37 2+ 1+ 0 1- 2+

    38 2+ 1- 0 1- 2+

    39 2+ 1- 0 1- 2-

    40 2+ 1- 0 1- 2-

    41 2- 1- 0 1+ 2-

    42 2- 1- 0 1+ 2-

    43 2- 1- 0 1+ 2+

    44 2- 1- 0 1+ 2+

    45 2- 1- 0 1+ 2+

    46 2- 1- 0 1+ 2+

    47 2+ 1+ 0 1- 2+

    48 2+ 1+ 0 1 2-

    49 2- 1+ 0 1+ 2-

    50 2+ 1+ 0 1- 2-

     



    روح الله تولّایی ::: پنج شنبه 91/5/5::: ساعت 5:46 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    ..::""بسم الله الرحمن الرحیم""::.. ««لکل شی‏ء زکاه و زکاه العلم نشره»» به جامع ترین پایگاه موضوعی مقالات علمی مدیریت خوش آمدید. این پایگاه دارای بیش از 7000عضو پژوهشگر و دانشجوی مدیریت می باشد.

    > پایگاه مقالات علمی مدیریت<<
    عنوان: پرسشنامه خلاقیت - پایگاه مقالات علمی مدیریت

    بانک موضوع بندی شده مقالات علمی مدیریت
    مدیریت دانش
    مدیریت راهبردی
    مدیریت کیفیت
    مدیریت اسلامی
    مدیریت جهادی
    مدیریت فنآوری اطلاعات
    مدیریت منابع انسانی
    مدیریت پروژه
    مدیریت بهره وری
    مدیریت بحران
    خلاقیت و نوآوری
    بازاریابی و CRM
    مدیریت زنجیره تامین
    مدیریت تولید و عملیات
    مهندسی ارزش
    مدیریت اقتصادی و مالی
    مدیریت مشارکتی
    مدیریت آموزشی
    مدیریت کارآفرینی
    مدیریت زمان
    مدیریت تغییر
    مدیریت بازرگانی
    مدیریت استعدادها
    مدیریت توسعه
    مدیریت ریسک
    آینده پژوهی
    ارزیابی عملکرد
    مبانی سازمان ومدیریت
    مفاهیم نوین در سازمانها
    حسابرسی و حسابداری
    تصمیم گیری و تصمیم سازی
    ساختار و معماری سازمانی
    جنبش نرم افزاری تولید علم
    تعالی و بالندگی سازمانی
    مدیریت شهری
    اقتصاد مهندسی
    توانمندسازی
    تئوری فازی
    انگیزش
    رهبری
    مهندسی مجدد
    مهندسی سیستم ها
    فرهنگ و جو سازمانی
    سازمانهای یادگیرنده
    شبکه های عصبی
    اخلاق در سازمان
    مدیریت فناوری
    مدیریت عملکرد
    مدیریت بومی
    مقالات ترجمه شده
    مقالات روح الله تولایی
    مورد کاوی
    مدیریت R & D
    مدیریت دولتی
    برنامه ریزی
    رفتار سازمانی
    مدیریت صنعتی
    بودجه بندی
    مدیریت خدمات
    تعاونی ها
    الگوبرداری
    مشاوره مدیریت
    طرح تجاری
    شرکتهای مادر
    برنامه ریزی
    قیمتگذاری
    هزینه یابی
    شبیه سازی
    سلامت اداری
    تجارت الکترونیک
    بنگاه های کوچک و متوسط
    مدیریت ایمنی و بهداشت
    تئوری پردازی درمدیریت
    خصوصی سازی
    هوش هیجانی
    سازمان ها چابک
    سازمانهای مجازی
    مدیریت فرهنگی
    مدیریت گردشگری
    عدالت سازمانی
    روش شناسی تحقیق
    پرسشنامه های مدیریتی
    مدیریت مذاکره
    آرشیو
    متن کامل جزوات درسی
    دانلود کتاب های مدیریت
    آدرس دانشگاههای جهان
    KnowledgeManagement
    Strategic Management
    Marketing

    >> پایگاه دانشگاهی دکتر تولایی <<


    >>جستجو در پایگاه<<

    >>اشتراک در خبرنامه پایگاه<<
     


    >> درباره مدیریت پایگاه <<
    عنوان: پرسشنامه خلاقیت - پایگاه مقالات علمی مدیریت
    روح الله تولّایی
    ..::""بسم الله الرحمن الرحیم""::.. ««لکل شی‏ء زکات و زکات العلم نشره»» - دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبائی و فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت صنعتی و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام هستم. پس از سال ها پریشانی از " فقدان استراتژی کلان علمی" که خود مانع بزرگی سر راه بسیاری از تدابیر کلانِ بخشی محسوب می شد، هم اکنون با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران مبنای ارزشمندی است که بر اساس آن بتوان برای تعیین تکلیف بسیاری از تصمیمات و امور بر زمین مانده چاره اندیشی کرد. در ابتدای این چشم انداز آمده است : " ایران کشوری است با جایگاه اول علمی ، اقتصادی، ..." مشاهده می شود که کسب جایگاه نخست در حوزه های علم و دانش، آرمان مقدم کشورمان می باشد. این حقیقت، ضرورت هدایت دغدغه خاطرها و اراده ها و توانمندی ها به سوی کسب چنین جایگاهی را روشن می سازد. جهت دستیابی به این چشم انداز، برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها، تدارک ساز وکارهای متناسب و اولویت بندی آن ها، تعاملات و تقسیم کارها و ... جزء اصول و مبانی پیشرفت و توسعه تلقی می شوند. اولین گامی که جهت توسعه دادن مرزهای علم باید طی کرد، یادگیری حدود مرزهای علم می باشد. بر این اساس اینجانب به همراه تعدادی از دوستانم در دانشگاه امام صادق(ع) و دیگر دانشگاه ها جهت ایجاد یک حرکت علمی و ایفای نقش در جنبش نرم افزاری تولید علم بوسیله معرفی سرحد مرزهای علم و دانش ، اقدام به راه اندازی "پایگاه مقالات علمی مدیریت" نمودیم. هم اکنون این پایگاه بیش از 4200 عضو پژوهشگر و دانشجوی مدیریت دارد و مشتاق دریافت مقالات علمی مخاطبین فرهیخته خود می باشد. کلیه پژوهشگران ارجمند میتوانند جهت ارسال مقالات خود و یا مشاوره رایگان از طریق پست الکترونیک tavallaee.r@gmail.com مکاتبه نمایند.

    الکسا


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینکهای پایگاه مقالات علمی مدیریت<<