سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش وخود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
مدیریت پروژه - پایگاه مقالات علمی مدیریت
  • پست الکترونیک
  • پارسی یار
  •  RSS 
  • بانک مقالات موضوع بندی شده
  • درباره مدیر پایگاه
  • عنوان مقاله: کارکرد نرخ بازده خارجی در امکانسنجی پروژه های سرمایه گذاری
    مولف: رضا محمودی و همکاران (r-mahmoudi@hotmail.com)
    موضوع : مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2017
    وضعیت: تمام متن
    منبع: دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه اقتصادی
    تهیه و تنظیم: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده: تخصیص بهینه منابع مالی در علم اقتصاد و بویژه در اقتصاد مقاومتی یکی از اصول مدیریت استراتژیک و توسعه اقتصادی سازمانها می باشد . توسعه اقتصادی نیز در پرتو سرمایه گذاری قابل تحقق خواهد بود . ازاینرو شناسایی پروژه های سرمایه گذاری بهینه از طریق بررسیهای امکانسنجی و در قالب بودجه بندی سرمایه ای یکی از مبانی مدیریت مالی است . در مطالعات امکانسنجی پروژه های سرمایه گذاری شاخصهای اقتصادی متعددی مطرح می باشند که دو شاخص خالص ارزش فعلی و نرخ بازده داخلی از مهمترین آنها می باشند . این دو شاخص برگرفته از جدول جریان نقدینگی بوده که در حکم شناسنامه-مالی پروژه است . اگرچه هریک از این دو شاخص کلیدی از کاربرد و مقبولیت فراوانی برخوردارند اما پاره ای ابهامات و کاستیها سبب شده تا بکارگیری سایر شاخصها نیز ازنظر دورنماند . ازاینرو در ارزیابیها و تصمیم گیری در خصوص پروژه‌های سرمایه گذاری مکانیزم چندمعیاره از کاربرد فراوانی برخوردار شده است . بررسی نقاط قوت وضعف این دو شاخص نشان می‌دهد که ضرورتهایی برای بکارگیری شاخصی جامعتر نظیر نرخ    بازده خارجی وجود دارند که عدم پاسخگویی مناسب در پروژه های با جریان نقدینگی غیرنرمال و عدم توجه به واقعیات خارجی از مهمترین آنها می باشند . نرخ بازده خارجی یا نرخ بازده داخلی تعدیل‌یافته یکی از شاخصهای اساسی در بودجه بندی سرمایه ای و مطالعات امکانسنجی پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که با لحاظ نرخ استقراض یا سرمایه‌گذاری مجدد زمینه ارزیابی دقیقتر بخصوص در پروژه‌های با جریان نقدینگی غیرنرمال و حتی پروژه های پیمانکاری را فراهم می‌آورد . این مقاله با تشریح نقاط قوت و ضعف دو شاخص مذکور سعی دارد تا ضمن تأکید بر ارزیابی چندمعیاره ، نحوه محاسبه و اهمیت شاخص نرخ بازده خارجی را تبیین نماید .

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: دوشنبه 96/5/30::: ساعت 3:38 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: ساختار پورتفولیو در سازمانهای چندکسب وکاره با مطالعه سبد پروژه های بنیاد مستضعفان
    مولف: رضا محمودی و علمدار داودآبادی (r-mahmoudi@hotmail.com)
    موضوع : مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2017
    وضعیت: تمام متن
    منبع: دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه
    تهیه و تنظیم: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده : پورتفولیوی پروژه‌های هر سازمان از پروژه‌ها ، طرحها و پورتفولیوهای فرعی و عملیات تشکیل شده‌اند که این اجزاء در قالب ساختار و پیکره‌بندی مشخص طبقه‌بندی و مدیریت می‌گردند . سیستم مدیریت پورتفولیوی پروژه‌ها بعنوان ابزاری برای مدیریت استراتژیک پروژه‌ها بویژه در سازمانهای پروژه‌محور مطرح می‌باشد . گام اولیه در استقرار این سیستم طبقه‌بندی اجزای پورتفولیو و ایجاد پیکره‌بندی مناسب جهت مدیریت مؤثرتر می‌باشد . این امر در سازمانهای چندکسب‌وکاره با چالشها و دشواریهایی همراه است . در سازمانهای چندکسب‌وکاره معظم حسب تنوع و تعدد رشته‌فعالیتها ، اهداف کمی و کیفی آنها و ساختار مدیریتی و تشکیلاتی این طبقه‌بندی از اهمیت و پیچیدگی مضاعفی برخوردار است . با بررسی مشخصات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ویژگیهای پروژه‌های این سازمان می‌توان پورتفولیویی در سه تراز کلان ، استراتژیک و عملیاتی پیشنهاد داد که هریک از آنها بر اساس شاخصهای متفاوت به سطوح مختلف تفکیک می‌شوند . چنین ساختاری در سایر سازمانهای چندکسب‌وکاره نیز قابل بکارگیری است . این مقاله با تشریح اقدامات و تجربیات حاصل از دسته‌بندی پروژه‌ها و سایر اجزاء در سبد پروژه‌های بنیاد مستضعفان سعی دارد تا گامی در راستای تبیین اهمیت و نقش دسته‌بندی انواع پروژه‌ها درون سبد پروژه‌های سازمان بویژه سازمانهای چندکسب‌وکاره و تدوین مکانیزمی عملی جهت ایجاد ساختار و پیکره‌بندی مناسب پورتفولیوی سازمانها بردارد .
    واژه‌های‌کلیدی : مدیریت پورتفولیو ـ ساختار  سبد پروژه‌ها ـ سازمانهای چندکسب‌وکاره ـ مدیریت استراتژیک ـ بنیادمستضعفان

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: سه شنبه 96/5/10::: ساعت 11:13 صبح
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: مدیریت استراتژیک و کنترل سودآوری پروژه‌های سرمایه‌گذاری حین اجرا با نرم‌افزار کامفار
    مولفین: رضا محمودی- مدیر توسعه و فناوری  معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  (r-mahmoudi@hotmail.com)
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2017
    وضعیت: تمام متن
    منبع: کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه
    تهیه و تنظیم: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت   www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده: مدیریت استراتژیک پروژه‌های سرمایه‌گذاری با رویکردی کلان و درازمدت و تمرکز بر سودآوری و منافع تجاری در سرتاسر چرخه عمر پروژه ایجاب می‌نماید تا شاخصهای سودآوری مندرج در منشور پروژه ، طی دوران ساخت و بهره‌برداری بطور مستمر محاسبه و تحت‌کنترل قرار گیرند . این رویکرد سازمانهای پروژه‌محور را در مدیریت پورتفولیوی پروژه‌ها توانمند می‌سازد . کامفار بعنوان نرم‌افزار ارائه‌شده از سوی سازمان یونیدو ابزاری است فراگیر که قابلیتهای فراوانی در محاسبه و کنترل شاخصهای مالی ـ اقتصادی پروژه‌ها دارد . ارزیابی مجدد توجیه‌پذیری و سودآوری هر پروژه با این نرم‌افزار در هر مقطع زمانی دلخواه می‌تواند ضمن تحلیل عملکرد واقعی و به‌روزرسانی مفروضات تا آن مقطع ، ارزیابی کاملتر و دقیقتری از روند تحقق اهداف پروژه و سازمان ارائه دهد . این مقاله با تشریح اقدامات و تجربیات حاصل از بکارگیری کامفار در سبد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سعی دارد تا گامی در راستای تبیین اهمیت و دستاوردهای کنترل مستمر شاخصهای سودآوری و تدوین مکانیزمی عملی جهت مدیریت استراتژیک پروژه‌ها بردارد .
    واژه‌های کلیدی: مدیریت استراتژیک  ـ پروژه‌های سرمایه‌گذاری ـ سودآوری ـ کامفار ـ مدیریت پورتفولیو

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: شنبه 96/4/10::: ساعت 6:12 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در هلدینگها و سازمانهای بزرگ
    مولفین: حمیده میرابوالحسنی و رضا محمودی (Mirabolhassani@yahoo.com)
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2016
    وضعیت: تمام متن
    منبع: کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مدیریت، مهندسی صنایع، اقتصاد و حسابداری با رویکرد توسعه کسب و کار، 1395
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده: هلدینگها و سازمانهای بزرگ برای مدیریت پروژه¬های خود بویژه در شرکتهای اقماری و واحدهای تابعه نیازمند ساختار و سیستم مدیریتی مناسبی می¬باشند . تجربیات و تحقیقات نشان¬داده است که با اعمال دیدگاه پروژه¬محوری در سازمانها تحقق برنامه¬ها و  اهداف با توجه و تمرکز بیشتری دنبال می¬شود . مجموعه پروژه¬های یک سازمان را سبد یا پورتفولیو پروژه¬های آن سازمان گویند . پورتفولیوی پروژه‌ها مجموعه‌ای از پروژه‌ها و برنامه‌ها و سایر اموری است که بمنظور تسهیل مدیریت کارآمد و تحقق اهداف استراتژیک کسب‌وکار درکنارهم قرار می‌گیرند . بدین¬ترتیب مدیریت پورتفولیو پروژه¬ها متفاوت از اعمال مدیریت بر تعدادی پروژه بصورت منفرد است .               ارزش¬آفرینی را می¬توان بزرگترین آزمون و چالش شرکت مادر یا واحد مرکزی است بنحویکه فلسفه وجودی آنها ایجاد ارزشی افزون بر عملکرد انفرادی آنها می¬باشد . این اصل در مدیریت سبد پروژه¬ها نیز مصداق دارد . بکارگیری دیدگاه مدیریت استراتژیک در هلدینگها و سلزمانهای بزرگ هم بلحاظ نحوه مدیریت بر شرکتها و واحدهای تابعه و هم جهت مدیریت پروژه¬های آنها ضروری است . جهت اعمال مدیریت استراتژیک بر مجموعه پروژه¬های هلدینگ یا سازمان نیازمند استقرار سیستم مدیریتی ویژه¬ای بوده که از آن به سیستم مدیریت پورتفولیو تعبیر می¬شود . این مقاله با تشریح مباحث فوق سعی دارد تا ضمن تبیین اهمیت مدیریت استراتژیک در مدیریت پروژه¬ها و بررسی ابعادی از نظام حاکمیت در سازمانهای بزرگ و شرکت‌های هلدینگ و نیز روابط بین شرکت مادر و شرکت‌های اقماری ، راهکاری برای مدیریت مناسب پورتفولیو پروژه¬ها در این مجموعه¬ها ارائه دهد . در این راستا تجارب ، دستاوردها و چالشهای تشکیل پورتفولیو پروژه¬ها در ستاد مرکزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای سایر هلدینگها و سازمانهای بزرگ رهگشا خواهد بود . 
    کلمات کلیدی : مدیریت استراتژیک ، مدیریت پروژه ، ارزش¬آفرینی ، پورتفولیو پروژه¬ها ، استراتژی ، بنیاد مستضعفان.

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: چهارشنبه 95/7/14::: ساعت 12:51 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: پروژه های متعادل کننده ی جامعه و محیط؛ یک پروژه، برنامه و رویکرد پورت فولیو
    مترجم: لیلی  رحیمی و ندا  رحیمی  (Leili.Rahimi20@gmail.com)
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار (میلادی): 2016
    وضعیت : تمام متن
    منبع انتشار: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com
    تهیه و تنظیم: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده: مسائلی مانند تغییرات شرایط آب و هوایی جهانی، فقر و نابرابری، و استفاده نادرست از منابع، محرک سازمانها برای گنجاندن اصول توسعه پایدار درون استراتژی و عملیات هستند. به تازگی از مدیریت پروژه به دلایل، فقدان حضورکافی دولت برای پاسخ به این مسائل و کمبود تفاسیر محلی و آموزه هایی که موفقیت کمی در پرداختن به این مسائل داشته- اند، انتقاد شده است. در حالی که اصول پایداری می تواند از طریق برنامه ی پورت فولیوی پروژه و مدیریت پروژه به طور فعال ،تحت تأثیر،تشویق و نظارت قرار گیرد. اغلب این مسائل با تبدیل شدن چشم انداز و استراتژی به پروژه بوجود آمده اند. ما مدیریت برنامه و پورت فولیو،که فرصت تکمیل رویایی و پایداری استراتژیک با پایداری عملیاتی است را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر این یک برنامه و رویکرد پورت فولیو می تواند به افزایش فرصت به اشتراک گذاری پایداری بین پروژه ها منجر شود. بنابراین پایداری بخش لاینفک فعالیت ها، برنامه ها و فرآیندهای پروژه جهت رسیدن به اهداف سازمان است. در اینجا تمرین حکومت سازمانی و خط پایین سه گانه بین لینکها، فرآیند حمایت استراتژی عملیاتی از یک سازمان است.
    کلمات کلیدی: مدیریت پورت فولیوی پروژه ؛ مدیریت برنامه ؛ پایداری ؛ سازمان پروژه.

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: شنبه 95/3/1::: ساعت 11:0 صبح
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: بررسی نقش مدیر پورتفلیوی پروژه : مقایسه ی یک مدیر داده و یک مشاور استراتژیک
    مترجمین: لیلی رحیمی و ندا رحیمی (دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت Leili.rahimi20@gmail.com)
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2016
    وضعیت: تمام متن
    منبع: Paul Beelend, Herman Mooia, Sergey Filippova , Roelof van der Wegb, Frédérique van Ogtropc
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com
    چکیده: بسیاری از شرکت ها فرآیندهای مدیریت پورتفولیوی پروژه را بمنظور مدیریت محیطهای چند پروژه ای بطور موثر و کارآمد انتخاب می کنند. یکی از نقش های کلیدی در این فرآیند، اختصاص مدیر پورتفولیوی پروژه است. این نقش به طور رسمی در استانداردها و دستورالعمل های مختلف مدیریت پورتفلیوی پروژه تعریف شده است. با این حال، هنوز به اندازه کافی در ادبیات دانشگاهی و شواهد تجربی موجود مورد خطاب واقع نشده است . مقاله ی ذیل به دنبال پر کردن این فاصله است. ما یک مدل ترکیبی تحلیل بلوغ مدیریت پورتفلیوی پروژه ی شرکت و محدوده ی سازمانی مدیر پورتفلیوی پروژه را توسعه می دهیم. ممکن است نقش و مشخصات مدیر پورتفلیوی پروژه از یک تازه وارد مستقل که یک مشاور به شدت محصور شده است، متفاوت باشد. در یک طیف این نقش به جمع آوری داده ها محدود شده و سمت دیگر آن یک مشاور استراتژیک برای مدیریت ارشد قرار دارد. این مدل تحلیل کیفی مطالعه ی شش موردی را به کار گرفته است. ما ثابت می کنیم که سطح بلوغ شرکت در مدیریت پورتفلیوی پروژه تعیین مشخصات خاص مدیر پورتفلیوی پروژه است که نیاز به چارچوب سازمانی مناسب دارد.  یافته های ما،  مفاهیم عملی مدیریتی را تدوین و فرموله  می کند.
    کلمات کلیدی: مدیر پورتفلیوی پروژه؛ بلوغ؛ محدوده ی سازمانی

    متن کامل مقاله

    روح الله تولّایی ::: یکشنبه 95/1/22::: ساعت 11:0 صبح
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: سه سطح مفهومی برای دست اندر کاران مدیریت پروژه
    مترجم: مرضیه وکیلی
    موضوع: مقالات ترجمه شده / مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2012
    وضعیت: تمام متن
    منبع: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.system.parsiblog.com
    منبع انتشار اصل مقاله: International Journal of Project Management 24 (2006) 412–421
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com     
    چکیده: استفاده وسیع از استاندارد های مدیریت پروژه برای ارزیابی و پیشرفت صلاحیت حرفه ای، بر اساس یک دیدگاه عقلانی استوار است، که به موجب آن صلاحیت، با ایجاد یک سری از ویژگیها و خصوصیات، به شکل موضوعات علمی از پیش تعریف شده، قابل مشاهده است. هنوز در مورد اینکه چطور و چگونه این خصوصیات توسط مدیریتهای پروژه در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد، دانش بسیار کمی وجود دارد. در این مقاله، یک کاوش ابتدایی از روش های مدیریت پروژه در درک و انجام کارشان، را گزارش می کنیم. ما مطالعات پدیده نگاری از طراحان موتور اتومبیل را دنبال می کنیم که یافتند که ساختار معنایی اصلی از تصورات مردم در مورد کارشان، صلاحیت و قابلیت آنها را، در کار ایجاد می کند. با توجه به مصاحبه ای که ما با 30 مدیر پروژه در کارخانه جات تولیدی انگلستان ما سه برداشت اصلی متفاوت را از کار مدیریت پروژه به دست آوردیم. هر دیدگاه یک تمرکز اصلی متفاوت و یک سری ویژگی های کلیدی متفاوت دارد که برای مدیران پروژه اتفاق می افتد، زمانی که تجربه و اجرای کارشان، که یک نظم بهتری از سه شکل کاملا متفاوت از صلاحیت مدیریت پروژه را منعکس می کند. یافته ها یک فرصتی از یک دیدگاه جدید برای ارزیابی و بهبود صلاحیت حرفه ای، پیشنهاد می کند که دیگاههای موجود را که بر اساس استاندارد هستند، تکمیل می کند.


     دانلود متن اصلی مقاله
    دانلود متن کامل ترجمه مقاله

    متن ترجمه مقاله

    روح الله تولّایی ::: شنبه 91/10/23::: ساعت 8:57 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: مدیریت پیشبرانه پروژه: بر اساس یک دیدگاه استراتژیک مدیریت پروژه توسط شبیه سازی
    مترجم: مهدی سهرابی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه ازاد سنندج (عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت )
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2011
    وضعیت: تمام متن
    منبع: K.A. Artto et al., 2001, international journal of project management, 255-264
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com   
    چکیده: این مقاله یک رویکرد مدیریت  پروژه را معرفی می کند که بر اساس یک نگرش استراتژیک در فرایند تکمیل پروژه متمرکز شده است. این قبیل نگرش استراتژیک به این معنی است که توجه روی اهداف پروژه باید در طول دوره انجام پروژه ادامه داشته باشد.رویکرد شبیه سازی تابعی در طراحی سیستم مهندسی می باشد.این مقاله وقایع مجزای شبیه سازی در جاهایی از فرآیند تکمیل پروژه را با این پیشنهاد که می تواند به معرفی نگرش های جدید در مورد مدیریت میدان پروژه مرسوم بیانجامد،ارائه داده است. چهار نمونه شبیه سازی در توزیع این حالت ارائه شده است که چگونه تمرکز مدیریت در یک روش استراتژیک به عملکرد و عملیات محصول پروژه معطوف شده است . این نمونه ها درک کاربرد اینگونه رویکردهای شبیه سازی را در طول دوره فرآیند تکمیل پروژه میسر ساخته است. شبیه سازی پیشنهادی،تابع محصول پروژه یک نگرش مستقیم جهت مدیریت میدان پروژه معرفی کرده است و این روش مسیرهایی برای ابزارهای عملی که برای جایگاه گذاری قطعات ترکیبی پروژه طراحی شده اند را آماده نموده است .

     متن کامل مقاله 

    روح الله تولّایی ::: چهارشنبه 90/2/28::: ساعت 8:48 صبح
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: بکارگیری فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) در تحلیل چالش های ساختاری و محیط اجرایی سازمان در مدیریت پروژه ها
    مولف: نجفی، اسداله
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2010
    وضعیت: تمام متن
    منبع: نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره1، جلد21، بهار 1389
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com   
    چکیده: در شرایط متحول و تغییرات سریع تکنولوژیک، فعالیت های اجرای سازمان ها باید از سرعت بیشتری برخوردار بوده تا امکان تطبیق و پیشروی در مقابل رقیبان فراهم شود. از اینرو فعالیت های پروژه ای که از سرعت عمل بیشتری برخوردارند، اهمیت بسیار زیادی یافته و در نتیجه مدیریت موثر این پروژه ها بسیار حیاتی و کلیدی شده است. بنابراین، بررسی چالش های ساختاری و محیط اجرایی موجود در مدیریت پروژه های سازمان های مختلف موضوعی بسیار مهم است که نیازمند تحلیل و بررسی موشکافانه می باشد. برای بررسی و تحلیل این مشکلات بایستی عوامل ساختاری و عوامل محیطی موثر در پروژه ها شناسایی شود. در این مقاله با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای، وابستگی بین فاکتورهای استراتژیک را اندازه گیری می کند و مهمترین استراتژی موثر بر مدیریت پروژه ارایه می گردد. روش مذکور در شرکت آلوپن مورد آزمون واقع شده و با استفاده از رویکرد اعتبارسنجی ساختاری، اعتبار روش مورد تایید قرار می گیرد.
    کلید واژه: مدیریت پروژه، محیط اجرایی، فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP)، چالش ساختاری.

    دریافت متن کامل مقاله



    روح الله تولّایی ::: پنج شنبه 89/12/12::: ساعت 5:44 عصر
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

    عنوان مقاله: مدیریت پروژه سازمانی؛ یک رویکرد تاریخی به مطالعه دفاتر مدیریت پروژه (PMOs)
    مولف: مونیکو آوبری، برایان هابس و ذنیس تویلیر (دانشگاه کبک مونترال کانادا) ترجمه: پیمان  جسری- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
    موضوع: مدیریت پروژه
    سال انتشار(میلادی): 2011
    وضعیت: تمام متن
    منبع: ارسال شده توسط مخاطب پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com   
    تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com   
    چکیده: این مقاله قصد دارد یک زمینه مبتنی بر تئوری را در خصوص درک بهتر مدیریت پروژه سازمانی ارائه کند. این مقاله بر اساس شواهد تجربی بیان می کند که دفاتر پروژه مدیریت (PMOs) و مدیریت پروژه سازمانی می تواند با پشت سر گذاشتن مرزهای نظریه سنتی و قطعی نگر درباره مدیریت پروژه به عنوان بخشی از روند تاریخی در درون یک سازمان قابل درک باشد. سابقه دفاتر مدیریت پروژه (PMOs) در چهار سازمان مختلف مستند سازی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . تکامل سازمانها و دفاتر مدیریت پروژه آنها به وسیله حوادث ، تنش ها و تغییرات از هم جدا شدند . روند تاریخی پایه ای بهتر و جهانی تر را  در توسعه تئوری دفاتر مدیریت پروژه (PMOs) و مدیریت پروژه سازمانی ارائه می کند.
    واژه های کلیدی: دفتر مدیریت پروژه (PMO )، مدیریت پروژه سازمانی، تاریخ، رویکرد فرایندی

      متن کامل مقاله 

    روح الله تولّایی ::: سه شنبه 89/12/3::: ساعت 11:46 صبح
    نظر پژوهشگران:
    موضوع مقالات:

       1   2   3      >
    ..::""بسم الله الرحمن الرحیم""::.. ««لکل شی‏ء زکاه و زکاه العلم نشره»» به جامع ترین پایگاه موضوعی مقالات علمی مدیریت خوش آمدید. این پایگاه دارای بیش از 7000عضو پژوهشگر و دانشجوی مدیریت می باشد.

    > پایگاه مقالات علمی مدیریت<<
    مدیریت پروژه - پایگاه مقالات علمی مدیریت

    بانک موضوع بندی شده مقالات علمی مدیریت
    مدیریت دانش
    مدیریت راهبردی
    مدیریت کیفیت
    مدیریت اسلامی
    مدیریت جهادی
    مدیریت فنآوری اطلاعات
    مدیریت منابع انسانی
    مدیریت پروژه
    مدیریت بهره وری
    مدیریت بحران
    خلاقیت و نوآوری
    بازاریابی و CRM
    مدیریت زنجیره تامین
    مدیریت تولید و عملیات
    مهندسی ارزش
    مدیریت اقتصادی و مالی
    مدیریت مشارکتی
    مدیریت آموزشی
    مدیریت کارآفرینی
    مدیریت زمان
    مدیریت تغییر
    مدیریت بازرگانی
    مدیریت استعدادها
    مدیریت توسعه
    مدیریت ریسک
    آینده پژوهی
    ارزیابی عملکرد
    مبانی سازمان ومدیریت
    مفاهیم نوین در سازمانها
    حسابرسی و حسابداری
    تصمیم گیری و تصمیم سازی
    ساختار و معماری سازمانی
    جنبش نرم افزاری تولید علم
    تعالی و بالندگی سازمانی
    مدیریت شهری
    اقتصاد مهندسی
    توانمندسازی
    تئوری فازی
    انگیزش
    رهبری
    مهندسی مجدد
    مهندسی سیستم ها
    فرهنگ و جو سازمانی
    سازمانهای یادگیرنده
    شبکه های عصبی
    اخلاق در سازمان
    مدیریت فناوری
    مدیریت عملکرد
    مدیریت بومی
    مقالات ترجمه شده
    مقالات روح الله تولایی
    مورد کاوی
    مدیریت R & D
    مدیریت دولتی
    برنامه ریزی
    رفتار سازمانی
    مدیریت صنعتی
    بودجه بندی
    مدیریت خدمات
    تعاونی ها
    الگوبرداری
    مشاوره مدیریت
    طرح تجاری
    شرکتهای مادر
    برنامه ریزی
    قیمتگذاری
    هزینه یابی
    شبیه سازی
    سلامت اداری
    تجارت الکترونیک
    بنگاه های کوچک و متوسط
    مدیریت ایمنی و بهداشت
    تئوری پردازی درمدیریت
    خصوصی سازی
    هوش هیجانی
    سازمان ها چابک
    سازمانهای مجازی
    مدیریت فرهنگی
    مدیریت گردشگری
    عدالت سازمانی
    روش شناسی تحقیق
    پرسشنامه های مدیریتی
    مدیریت مذاکره
    آرشیو
    متن کامل جزوات درسی
    دانلود کتاب های مدیریت
    آدرس دانشگاههای جهان
    KnowledgeManagement
    Strategic Management
    Marketing

    >> پایگاه دانشگاهی دکتر تولایی <<


    >>جستجو در پایگاه<<

    >>اشتراک در خبرنامه پایگاه<<
     


    >> درباره مدیریت پایگاه <<
    مدیریت پروژه - پایگاه مقالات علمی مدیریت
    روح الله تولّایی
    ..::""بسم الله الرحمن الرحیم""::.. ««لکل شی‏ء زکات و زکات العلم نشره»» - دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبائی و فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت صنعتی و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام هستم. پس از سال ها پریشانی از " فقدان استراتژی کلان علمی" که خود مانع بزرگی سر راه بسیاری از تدابیر کلانِ بخشی محسوب می شد، هم اکنون با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران مبنای ارزشمندی است که بر اساس آن بتوان برای تعیین تکلیف بسیاری از تصمیمات و امور بر زمین مانده چاره اندیشی کرد. در ابتدای این چشم انداز آمده است : " ایران کشوری است با جایگاه اول علمی ، اقتصادی، ..." مشاهده می شود که کسب جایگاه نخست در حوزه های علم و دانش، آرمان مقدم کشورمان می باشد. این حقیقت، ضرورت هدایت دغدغه خاطرها و اراده ها و توانمندی ها به سوی کسب چنین جایگاهی را روشن می سازد. جهت دستیابی به این چشم انداز، برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها، تدارک ساز وکارهای متناسب و اولویت بندی آن ها، تعاملات و تقسیم کارها و ... جزء اصول و مبانی پیشرفت و توسعه تلقی می شوند. اولین گامی که جهت توسعه دادن مرزهای علم باید طی کرد، یادگیری حدود مرزهای علم می باشد. بر این اساس اینجانب به همراه تعدادی از دوستانم در دانشگاه امام صادق(ع) و دیگر دانشگاه ها جهت ایجاد یک حرکت علمی و ایفای نقش در جنبش نرم افزاری تولید علم بوسیله معرفی سرحد مرزهای علم و دانش ، اقدام به راه اندازی "پایگاه مقالات علمی مدیریت" نمودیم. هم اکنون این پایگاه بیش از 4200 عضو پژوهشگر و دانشجوی مدیریت دارد و مشتاق دریافت مقالات علمی مخاطبین فرهیخته خود می باشد. کلیه پژوهشگران ارجمند میتوانند جهت ارسال مقالات خود و یا مشاوره رایگان از طریق پست الکترونیک tavallaee.r@gmail.com مکاتبه نمایند.

    الکسا


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینکهای پایگاه مقالات علمی مدیریت<<